Uvod
Davno je to bilo mala djevojčica se igrala šibicama i zapalila stog slame.. Tata je povikao vatra vatra i ljudi su došli s različtim posudama punima vode i ugasili vatru. Igramo li se prekomjernom potrošnjom energije??
U ovom turbolentnom
vremenu- klimatskih , ekološki,
ekonomskih i sigurnosnih promjena
moramo se uključiti kako bi smanjili emisiju ugljičnog dioksida. Paradoksalno
je kako trebamo ratovati- bez navodnika- sami protiv sebe kako bi smanjili potrošnju energije a time emisiju
CO2. Ovakvi savjeti kojih ima stotinjak mogu narasti na desetak
tisuća pa to prezentirati pred brojem
ljudi na jednog kontinenta i onda se formira prava borba protiv ovih silnim požarima, Gašenje požara vodom je krajnji cilj ovog rata. https://docs.google.com/document/d/1ozzHDyqlM-NiAwK9af6CmhAKkrWGomUvWosHREcwJVM/edit
Uključivanje znači primjerice
Opskrbni lanac proteina-prije sto godina
Evo nekoliko primjera kako se optimira potrošnja energije na znanstvenim načelima:
1.Automobili su sve
lakši
U novim tipovima automobila nema više rezervnog
kotača. Auto je lakši od 20 do 30
kg. Vozaću je osigurana neka pumpicu
s kojom se kroz ventil pjenom zatvori rupa u gumi do posjete
vulkanizeru. To je rezulatat optimizacije kojim konstruktori automobila
precizno smanjuje masu (težinu) i
cijenu automobila čime se troši
manje benzina ali time i manja emisija
CO2. Obični obiteljski auto težak je
tj ima masu 1361 kg dok olakšani
automobili izborom lakih materijala
plastike, aluminija i magnezija kojim se nadomješta čelik ima masu od 836 kg[i] Ali za proizvodnju lakih materijala potroši se više energije 1,1 x105 MJ
od u odnosu za materijale teškog
automobila za kojeg treba 7,7 x104 MJ. Kupci su zadovoljniji s lakim
automobilom jer on potroši manje energiju kada se zbroji proizvodnja i
potrošnja i to za 2,57 105 MJ. Konstruktora i potrošača na kraju
interesira koliko će automobil
koštati i potrošiti goriva i
emitirati CO2 po
kilometru pređenog puta. Sabrani podaci govore kako hybridni auto Toyota
prius potroši 1,5 MJ/ km i emitira 100
g/km CO2 dok je kod diesel automobila
najbolji Citroen C2 1,4 HDI s 1,3 MJ/km
i emisijom ugljičnog diosksida od 100
g/km.
2. Oskrbni lanac proteina i emisija metana. .
Opsežne studije https://drawdown.org/solutions/improved-cattle-feed
utvrdile su da modifikacije hranidbe imaju najveći
potencijal za smanjenje emisija iz goveda. Hranidba krava iz projekta Drawdown
uključuje skup strategija hranidbe koje smanjuju emisije metana promjenom
sastava hrane i/ili unosa hranjivih tvari kod goveda. . Izračunali smo učinke
povećanog usvajanja poboljšane kvalitete stočne hrane od 2020. do 2050.
uspoređujući dva scenarija rasta s referentnim scenarijem u kojem je tržišni
udio fiksiran na trenutnim razinama. Troškovi hrane čine od 42% do 47% ukupnih
troškova inputa u uzgoju preživača. Procjenjujemo da je trenutna globalna
potražnja za mlijekom i goveđim mesom 43,9 milijardi kilograma proteina.
Scenarij 1:
Poboljšana kvaliteta stočne hrane daje 16,12 milijardi kilograma proteina u
2050. godini, što predstavlja 28 posto ukupno proizvedenih proteina.
Scenarij 2:
Poboljšana kvaliteta stočne hrane daje 26,05 milijardi kilograma proteina u
2050. godini, što predstavlja 45 posto ukupno proizvedenih proteina.
Rezultati; Scenarij 1 izbjegava emisije od 4,42 gigatona
ekvivalenta ugljičnog dioksida od 2020. do 2050. Neto prvi trošak za
implementaciju iznosi 0 USD, a neto operativne uštede tijekom cijelog životnog
vijeka iznose 554,07 milijardi USD.
Scenarij 2 izbjegava 15,05 gigatona emisija ekvivalenta
ugljičnog dioksida od 2020. do 2050. Neto prvi trošak za implementaciju iznosi
0 USD, a neto operativne uštede tijekom cijelog životnog vijeka iznose 1,88
trilijuna USD.
Visokokvalitetna krmiva poput mahunarki imaju malo vlakana i
visoko topivih ugljikohidrata, što ih čini lakšim za probavu od konvencionalnih
trava .Nadopunjavanje prehrane stočnom hranom, poput kukuruza ili soje, i
koncentratima osigurat će bolju ishranu životinja, a istovremeno će smanjiti
proizvodnju metana. Proizvodnja metana također se može smanjiti do 30 posto
upotrebom dodataka stočnoj hrani koji izravno utječu na mikrobiom životinjskog
želuca. Dodatna prednost poboljšane kvalitete stočne hrane je povećanje prinosa
mlijeka. U projekciji od 2020. do 2050. dobije se 12.507 kilograma mlijeka po
kravi. Godišnje povećanje prinosa u usporedbi s uobičajenim poslovanjem
postavljeno je na 13,3 kilograma proteina po kravi, na temelju meta-analize 18
podatkovnih točaka iz sedam izvora. Procijenili smo izbjegnute emisije metana
zbog poboljšane kvalitete stočne hrane na 0,26 metričkih tona ekvivalenta
ugljičnog dioksida po kilogramu proteina, na temelju meta-analize 114
podatkovnih točaka iz 24 izvora.
Danas stočari imaju u svojim
mobitelima programe za izračun
količina sastojaka hrane i krmiva za goveda , primjerice; ispaša silaža,
sjenaža, sijeno, kukuruz, soja, zob, vitamini različiti dodaci za probavu.
DairyComp Herd Management Software - Lactanet.
Neki poklonici životinja traže da se zbog
fermentacijski procesa i emisije metana
kod preživača prestanu uzgajati krave, koze ovce. Nude se neke zamjene koje to nisu. Prema EU
odredbama biljne napitke koje ponekad nazivamo zamjenama za mlijeko, u
trgovinama nije dozvoljeno nazivati niti
oglašavati kao mlijeko te su stoga u
upotrebi nazivi poput napici ili biljni napici. Najpoznatiji biljni napici su: napitak od badema, napitak od zobi, napitak od soje, napitak od riže, napitak od kokosa ili kokosovo mlijeko.
Ne može se olako prekinuti opskrbni
lanci proizvodnje proteina koji su
vitalni za prehranu ljudi. Naši su djedovi trošili godišnje 25 kg mesa po glavi stanovika a ne 80 kg kakova je danas praksa.
Na ova dva primjera ogleda se cijela strategija
borbe ljudi sa smanjivanjem
običnih navika i postupaka oko energije
koje smo kao članovi industrijskog
načina života koristili bez da
smo se pitali trebamo li je trošiti ili ne toliko.
https://ekovalen.blogspot.com/2012/02/mlijeko-nase-svagdanje.html
Nema komentara:
Objavi komentar